EKŞİ MAYALI EKMEK İSTERSENİZ...

EKŞİ MAYALI EKMEK  İSTERSENİZ...
...BUYRUN, BİR DİLİM ALINIZ

5 Şubat 2010 Cuma

HAMUR TAŞTI!


Bu sabah, ekmek yapmak için mayaladığım hamur, aynen böyle taştı!

Sabah, mayayı hazırladım, hamuru yoğurdum, kabarması için tencerenin içine yerleştirdim. Kabarana dek, biraz bloglara bakayım, dedim. Bu sabah, herkes pek çalışkan, ne çok okunacak yazı var, derkeennn... bir saat geçmiş bile. Hamur kabarmış, tencere kapağını havalandırmış.
Eyvah, ben şimdi bunu nasıl toparlayacağım, elime yapışacak, un eklesem olmaz, zaten iki gündür çocuklara kek, çörek yapıp durdum un da kalmadı.

Derken aklıma, birkaç gün önce, Hüthüt Kuşu' nda okuduğum yöntem geldi. Paskalya çöreği tarifi verirken, "hamur yumuşak olacak, elinizi unlamayın, yağlayın, kolayca şekil verirsiniz" diyordu.
Denedim, şahane! İşe yaradı. Önce sandviç ekmeklerini yaptım. Onlar pişerken herzamanki ekmek pişirme kaplarına koyduğum hamurlar biraz daha kabardı. Sonra onlar pişti. Bu arada sandviç ekmeklerinin birkaç tanesini sabah kahvaltısında tüketmiştik, bile. Aşağıdaki fotoğrafta, kalan ekmekler boy gösteriyor.


Saint Bey, ekmekler çavdar unludur. Haberiniz olsun!
.

Hiç yorum yok: