EKŞİ MAYALI EKMEK İSTERSENİZ...

EKŞİ MAYALI EKMEK  İSTERSENİZ...
...BUYRUN, BİR DİLİM ALINIZ

22 Ağustos 2010 Pazar

YULAF EZMELİ EKMEK / SANDVİÇ ya da "AA! SİZ EKMEKÇİKIZ MISINIZ?

Hafta sonu, bir doğum günü daveti aldık; kızım ve ben. Arkadaşımın oğlu oniki yaşını bitiriyor. Üstelik, arkadaşımın iki arkadaşının da geçmiş-gelecek doğum günleri kutlaması aynı gün yapılacakmış.
Yer mesele değil ev bahçeli, çocuklara da yer var, büyüklere de. Ancak nüfus çok olunca, herkes bir yiyecek getirsin denmiş. Payıma ekmek yapmak düştü. Ahh, daha ne isterim?
Kalabalıkta dilimlemekle uğraşılmasın diye, sandviç ekmeği yaptım.


Ortak doğum günü partisinin misafirlerinden bir kısmını ilk kez görüp tanıştım. Ekmekleri yapan kadın olarak tanıdılar beni önce. Yediklerinin tadını beğenip tarif istediler, "olur veririm, e-posta ile gönderirim" dedim. Olmaz, bu vaatler sonra unutulur dediler. "Unutulmaz canım, hem blogda yazıyorum" dediğimde, sanal kimliğim kaçınılmaz şekilde ortaya dökülüvermiş oldu: "Aa, siz Ekmekcikız mısınız, okuyorum sizi" demez mi diğer doğum günü kızı!...



İşte arkadaşlar, bunlar partiye getirdiğim ekmekler, fırından henüz çıkmış, ılınıyorlarken.


Bu da, size vaadettiğim tarif. Elinizi korkak alıştırmayın, ekleyin mayayı, suyu, unu yoğurun gitsin! En fazla iki denemede nefis ekmekler pişiriyor olacaksınız, emin olun.




Yulaf Ezmeli Ekmek/Sandviç


Malzemesi:


-3 su bardağı beyaz un,
-2 su bardağı yulaf unu,
-1 su bardağı yulaf ezmesi,
-4 yemek kaşığı yoğurt,
-4 yemek kaşığı zeytinyağı,
-1/2 su bardağı süt,
-1 su bardağı su,
-1 yemek kaşığı kuru maya,
-2 tatlı kaşığı esmer şeker,
-1 tatlı kaşığı deniz tuzu,
-1 yemek kaşığı elma sirkesi.


Yapılışı:


-Mayanın kabarmasını garanti etmek isterseniz, önce ılık su, şeker, tuz ve mayayı bir kapta karıştırıp kabardığını görünüz, sonra unu ekleyip, yoğurmaya başlayın.
-Yaklaşık beş dakika sonra, hamur karışıp, toparlanır. Kulak memesi kıvamını bulunca yeter, uzun süre yoğurmak gerekmez.
Toparlarken un ya da su eklemek gerekliyse bunu azar azar yapınız.
-Hamuru ağzı kapalı bir kapta, ılık bir yerde, bir saat kadar mayalanıp kabarmaya bırakınız. Burada kabarma ölçüsü iki katına kadar çıkmasıdır.
-Sonra hamuru parmaklarınızla bastırıp çöktürünüz, yani gazını alınız ve elinize avuç içi büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlak şekil veriniz, yulaf ezmesine batırıp yulaflı kısmı üste gelecek şekilde, yağlanmış ya da yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı olarak diziniz.
Hamur elinze yapışmasın diye avucunuzu az zeytinyağıyla yağlayabilirsiniz.
-Fırını 180 dereceye ayarlayıp, yaklaşık 20 dakika ya da kızarana dek, pişiriniz.
-Fırında çıkarınca, tel üzerine alıp, ılınmasını bekleyiniz.


Afiyet olsun!


Not:
Sorunuz varsa hemen bir mail atınız, cevabınızı bulacaksınız.

.

2 yorum:

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Ah ekmekçi kızım benim, uzun zamandır elde ekmek yapamadım, evimden biraz uzaktaydım. İlk fırsatta bunu deneyip, senin adını da vererek yazacağım inşallah.Ellerine sağlık canım.

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Çok sevinirim!
:))

Evine bir an önce ve sağlıkla kavuşmanı dilerim.
:)