EKŞİ MAYALI EKMEK İSTERSENİZ...

EKŞİ MAYALI EKMEK  İSTERSENİZ...
...BUYRUN, BİR DİLİM ALINIZ

5 Haziran 2010 Cumartesi

İTALYAN PİDESİ Mİ DESEM? "FOCACCİA"

Bu defa yazıyı Ekmekcikız'dan ödünç aldım. Bu haftasonu sınav heyecanımız var, yeni tarif deneme havasında değilim.

*********




Ne zamandır yapmıyorum, focaccia mı yapsam?

Fotoğraftaki son yaptığım, üstteki link verdiğim tariften az farklı, bu defa.


FOCACCİA (Kekik ve Parmesanlı)

Malzemesi:

Hamuru için
*330 ml. su
*5 su bardağı un
*1 tatlı kaşığı deniz tuzu
*2 yemek kaşığı bal
*1 yemek kaşığı kuru maya
*3 yemek kaşığı zeytinyağı
Üstü için
*Bir tutam kekik
*İki tutam rendelenmiş parmesan
*İki diş ince kıyılmış sarmısak

Yapılışı:

Makinem yok artık, hamuru elimle yoğurdum.
Hamurun kabarması için, ılık yerde bir saat kadar beklettim.
İki tane yaklaşık 30 cm. çapındaki tepsiyi zeytinyağı ile yağladım.
Tezgahın üstünü unlayıp, elimi hafif yağladım ve hamuru ikiye bölüp, herbir parçayı elimle bastırarak, yaklaşık 20 cm çapında açtım, tepsiye yerleştirdim.
Hamurların üstüne biraz zeytinyağı ile halleştirdiğim kekik, sarmısak, parmesan karışımını sürdüm.
Tekrar kabarması için, (yaklaşık tepsi kadar büyüdüler) üstlerini örtüp, bir saate yakın süre bekledim.
Fırını çalıştırmadan önce, hamura parmakla bastırıp, çukurcuklar oluşturdum.
180 derecede ısıtılmış fırında 40 dakika pişirdim.

.

Hiç yorum yok: