EKŞİ MAYALI EKMEK İSTERSENİZ...

EKŞİ MAYALI EKMEK  İSTERSENİZ...
...BUYRUN, BİR DİLİM ALINIZ

9 Mayıs 2011 Pazartesi

KEK KALIBINDA EKMEK YAPTIM


Çavdar unu ve beyaz unu yarı yarıya karıştırdım.
Keçiboynuzu pekmezi ve deniz tuzu ekledim, hamuru yoğurmadan önce mayalarken.
Biraz süt var, suyunun üçte biri yerine kadar.


Yemek yaparken hamur ılık yerde kabardı. Tam o sırada kızımı dersanaden alma saati geldiğini farkettim, "sen gelir misim yavrum?" dedim mesaj attım. Cevap geldi, "bozukluğum yok anne, sen al beni". Düştüm yola, mucizevi şekilde akşamüstü trafiğine saplanmadık. Yine de eve geldiğimde hamur kaptan taşma sınırına gelmişti.


Kalıbı alayım diye dolabı açtım,  her zamanki düz kalıplar yerine yuvarlak kalıbı kullanmak aklıma düştü.
Kabı yağladım, elimi yağladım. Hamuru kalıba taşıdım. Hamur yarım saat daha kabardı. Sonra kırk dakika 200 derecede pişti, kek biçimli ekmek oldu işte.


Afiyet olsun!
.

7 yorum:

Işın dedi ki...

Harika görünüyor. Doğaçlama yapıyorsunuz sanırım. Ben genellikle ekmek tariflerini birebir uyguladığımdan bu yaratıcı çalışmaları takdir ediyorum. Ekstra mayalama süresi de lezzetini artırmış olmalı.

Elinize sağlık !

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Ekmeksepetime hoşgeldiniz Işın! :))
Dört seneden sonra, gündelik yediklerimizi artık doğaçlama yapar oldum. :)
Ama, adıyla bilinen bir tarif olursa, ben de ölçülere ve malzemeye uyuyorum.
Haklısınız, fazladan mayalanınca daha iyi sonuç alınıyor.

Esma dedi ki...

Kek kalıbında ekmek çok başarılı olmuş gözüküyor.Evde yapılan ekmekleri çok severim.

Ellerinize sağlık

Esma dedi ki...

Akşam ekmek hamurumu hazırlayıp yattım ,sabah mayalı ekmek hamurum hazırdı.İlk defa ekmek makinası olmadan ekmek yaptım,kek kalıbında çook güzel bir ekmek oldu,dilimlerin ölçüsü de makul oldu.İçine yarım bardak harnup,yarım bardak süt,iyotsuz tuz koydum. :-)
Teşekkürler paylaşımlarınız için....

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Esma hoşgeldiniz! :)
Ekmeği yapıp, -yaratıcılığınızı katarak üstelik- olumlu sonuç almanıza çok sevindim.
Afiyet olsun.
:))

Esma dedi ki...

Değişik kalıpta ekmek yapma fikrını sizden aldım ve çok mutluyum.Dün porselen fincan ve kupalarda ekmek yaptım çok şirin oldular.:-)
Tavsiye ediyorum.
Sevgiler

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Esma, yaratıcılığınızı tebrik ederim.
Ben de sizde fincanda pişirme fikrini alıp uygulayacağım. :))