EKŞİ MAYALI EKMEK İSTERSENİZ...

EKŞİ MAYALI EKMEK  İSTERSENİZ...
...BUYRUN, BİR DİLİM ALINIZ

14 Ekim 2010 Perşembe

ZAHTERLİ EKMEK

Kaç zamandır yeni ekmek yazmamışım, fotoğraflamamışım. Ekmek yapmadığımdan mı dersiniz? Yooo! Öyle denk düşmüş işte.
Dün, bu hafta için yaptığım ekmek erken bitince, yenisini yapmak gerekti.
Elimi un torbasına attım, beyaz un var. İyi.
Biraz un, biraz üzüm pekmezi biraz deniz tuzu, biraz maya... Birazların ölçüsü daha önceki tariflerde var, kaldı ki, benimki daha çok el ve göz kararı ölçüsüyle.
Bir avuç yulaf ezmesi ekleyelim. Başka, başka, başkaaaa... Hah biraz da Antakyalardan gelmiş zahter katalım hamura.


Yoğurdum, ılık yerde bekledi, kabardı, ekmek kalıbına almadan bir-iki yumrukla gazını kaçırdım.
Kalıpta da dinlendi, yarım saat kadar.
Sonra fırın, 180 derecede pişti, ılıklaşması beklendi, dilimlendi.
Kahvaltıda kızım tadına baktı, "hımm, güzel olmuş!".
Tamam işte, afiyet olsun.




.

10 yorum:

sarya dedi ki...

gerçekten lezzetli görünüyor.eline sağlık. karnımda nasıl aç. :(

A-H dedi ki...

zahter ne hic bilmiyorum, merak ettim ben simdi :) gidip biraz arastirayim...
ellerinize saglik bu arada.

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Sevgili Sarya,

Bu ekmek blogunun en fena tarafı bu işte, karnı aç olanlara çaresizce kötülük etmek.:(
Karnı acıkmış olana nasıl ulaşacağıma dair bir fikir geliştiremedim henüz. Yapabildiğim, burada görüp, imrenip ekmek yapmak isteyene, cesaret vermek, destek olmak.
Denemek ister misin? :)

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

A-H, hoşgeldiniz ve teşekkürler!
:)
Singapurdan ses verdiğinize göre, zahter bulmanız zor sanırım.
Yine de yazayım nedir.
Zahter aslında iki ayrı şeyin adı, birincisi bir tür kekik, yoğun kokulu, baharda coşan. İkincisi ise, içinde kuru zahter otunun da yer aldığı bir toz karışım, kahvaltılık zahter dedikleri.
Bknz: http://www.yoresel-urunler.com/urun_detay.asp?pid=10645
Benim ekmeğe kattığım, bu kahvaltılık zahter.
:)

A-H dedi ki...

EKMEKÇİKIZ tesekkurler bilgi icin :)
hakikaten burada bulmam mumkun olmayacak ama memleketi ilk ziyaretimde alirim hemen :)

bu arada soylemeden gecemeyecegim, bizim evin ekmekcisi esim ve o buldu sizin blogunuzu tariflere bakarken. Cok faydasi oldu tariflerinizin, inanilmaz gelisti ekmeklerimiz, bende afiyetle yemekteyim :) bir tesekkur de bunu icin yani.

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

A-H!
Size böyle hitap etmek çok eğlenceli. :))
Taa uzaklardan ekmek yapılmasına katkıda bulunmak, çok büyük zevk. İşte, yukarda Sarya'ya verdiğim cevapta tam da bunu söylüyordum.
Eşinizin eline sağlık, size afiyet olsun.
:)

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Ah zahterim, taze kekiğim..Senin girdiğin ekmek nice olur balam..Ekmekçim, ellerine sağlık. Ben de bugün nohutlu ekmek yazdım, bak bakalım..Yapmışsındır belki değişiğini..

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Nohutlu ekmek, çok güzel bir fikir. Patatesli yapmıştım, ilk fırsatta bunu da deneyeceğim.
:)

seyabb dedi ki...

mmmmm mis gibi kokusu buralara ulaştı.

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Kardeşim, hoşgeldiniz.
:))
Bu ekmeği geçen sene yapmıştım, sayenizde hatırladım, tekrar yapmalı. :)